Beställ eller ändra abonnemang för sophämtning
Vill du byta storlek på din gröna tunna eller ändra sophämtningen för matavfall? Använd vår e-tjänst för att göra ändringar eller beställa ett helt nytt abonnemang.
Har du köpt en fastighet? Om du har köpt en fastighet som redan har sophämtning så behöver du inte beställa ett nytt avfallsabonnemang. När den tidigare ägaren anmäler ett ägarbyte tar du över det befintliga abonnemanget automatiskt.
Läs mer om våra avfallsabonnemang
Vill du veta mer om våra avfallsabonnemang?
Så använder du e-tjänsten
För att använda denna tjänst behöver du BankID. Så här skaffar du BankID. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
E-tjänsten består av ett formulär med ett eller flera steg där du så noga som möjligt ska fylla i de olika fälten. Obligatoriska fält är markerade med *. Anvisningar om vilken information som ska fyllas i finns i anslutning till varje fält. I vissa fall kan du hitta ytterligare förtydligande genom att klicka på symbolen med frågetecken (?) i anslutning till fältet.
Efter att du fyllt i fälten på ett steg så klickar du på Nästa. Om det inte är korrekt ifyllt så visas detta genom att fältet rödmarkeras och förklaring till vad som behöver ändras. Det är också möjligt att gå tillbaka och ändra uppgifter i tidigare steg genom att klicka på Föregående.
När du är klar med alla steg så kommer du till en bekräftelsesida där du får en översikt av de uppgifter som du angett. Här behöver du också godkänna Vakins villkor innan du skickar in ditt ärende.
Vissa av våra e-tjänster kräver signering med BankID vilket framgår på e-tjänstens informationssida.
Efter att du skickat in ditt ärende skickas ett bekräftelsemail till den e-postadress som du angett. Ärendet hamnar då hos Vakins Kundservice.
Kontakta oss på Vakin.
Telefon: 090-16 19 00
Telefontider: Måndag: 08:00–15:00 Tisdag - Fredag: 08:00–12:00
Fler kontaktvägar till Vakin