Beställ matavfallspåsar för verksamheter
Här kan verksamheter beställa matavfallspåsar. Leverans sker månadsvis, därför måste du beställa innan den sista dagen i månaden före utleverans. Detta gör du enklast med vår e-tjänst nedan.
Observera att detta formulär inte riktar sig till privatpersoner, se då istället instruktioner längre ner.
Beställning och leverans
- Om du beställt påsar den 31 januari får du leverans under februari.
Beställer du den 4 februari får du leverans under mars. - Du får beställa påsar max två ggr/år. Nioliterspåsar ingår i abonnemanget för den bruna tunnan. Prislista på de större påsarna finns nedan.
- Beställ 1-2 påsbuntar per hushåll. 1 bunt motsvarar 80 påsar, cirka en halvårsförbrukning.
Prislista
Enligt 2024 års avfallstaxa
- 9L, bunt om 80 påsar ingår i abonnemanget
- 22L bunt om 100 påsar 375kr/bunt
- 45L bunt om 20 säckar 250 kr/bunt
- Ställ till 22 liters påse 45 kr/st, minsta beställning 10 st
- Utkörning 310-625 kr/beställning beroende på kommun
Är du privatperson och behöver fler matavfallspåsar?
Du kan hämta fler matavfallspåsar vid återvinningscentralen, vid Vakins huvudkontor eller vid kommunhuset i Nordmaling. Vi samarbetar också med butiker på flera mindre orter. Här finns en lista över våra samarbetspartners.
Så använder du e-tjänsten
För att använda denna tjänst behöver du BankID. Så här skaffar du BankID. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
E-tjänsten består av ett formulär med ett eller flera steg där du så noga som möjligt ska fylla i de olika fälten. Obligatoriska fält är markerade med *. Anvisningar om vilken information som ska fyllas i finns i anslutning till varje fält. I vissa fall kan du hitta ytterligare förtydligande genom att klicka på symbolen med frågetecken (?) i anslutning till fältet.
Efter att du fyllt i fälten på ett steg så klickar du på Nästa. Om det inte är korrekt ifyllt så visas detta genom att fältet rödmarkeras och förklaring till vad som behöver ändras. Det är också möjligt att gå tillbaka och ändra uppgifter i tidigare steg genom att klicka på Föregående.
När du är klar med alla steg så kommer du till en bekräftelsesida där du får en översikt av de uppgifter som du angett. Här behöver du också godkänna Vakins villkor innan du skickar in ditt ärende.
Vissa av våra e-tjänster kräver signering med BankID vilket framgår på e-tjänstens informationssida.
Efter att du skickat in ditt ärende skickas ett bekräftelsemail till den e-postadress som du angett. Ärendet hamnar då hos Vakins Kundservice.
Kontakta oss på Vakin.
Telefon: 090-16 19 00
Telefontider: Måndag: 08:00–15:00 Tisdag - Fredag: 08:00–12:00
Fler kontaktvägar till Vakin