Anmäl konto för återbetalning
För att vi ska kunna överföra pengar till ditt konto, behöver du registrera det i Swedbanks kontoregister. Detta gäller alla återbetalningar, oavsett vilken bank du har.
Återbetalning till dig som är privatkund
När behöver du registrera ditt konto?
- Om du har betalat för mycket eller betalat samma faktura två gånger:
Normalt drar vi av överskottet på din nästa faktura. Om du istället vill ha pengarna tillbaka direkt till ditt konto, kontakta kundservice och begär en återbetalning. Om du inte registrerar ditt konto, skickar vi ett utbetalningskort med pengarna via posten. - Om du har fått en faktura där du ska få pengar tillbaka:
Till exempel vid ett ägarbyte. Om du inte registrerar ditt konto, kommer vi att skicka ett utbetalningskort med pengarna till dig med posten.
Hur registrerar du ditt konto?
Registrera ditt konto enkelt genom att gå in på Swedbanks hemsida via länken nedan. När ditt konto är registrerat, kommer återbetalningar att ske direkt till kontot.
Har du redan registrerat ditt konto?
Om du tidigare har anmält ditt konto till Swedbanks kontoregister, exempelvis för elprisstöd eller CSN, behöver du inte göra något mer. Ditt konto är redan registrerat.
Återbetalning till företag eller dödsbo
Återbetalningar till företag och dödsbon sker via kontoöverföring.
Så här gör du:
För att vi ska kunna genomföra återbetalningen behöver vi följande uppgifter:
- Banknamn
- Clearing- och kontonummer, eller Bankgiro/Plusgiro
- Kundnummer
- Namn på mottagaren som kontot tillhör
Skicka in dessa uppgifter till kundservice via kontaktformuläret.
Kontakta oss på Vakin.
Telefon: 090-16 19 00
Telefontider: Måndag: 08:00–15:00 Tisdag - Fredag: 08:00–12:00
Fler kontaktvägar till Vakin