Kontakta oss på Vakin

Vi är redo att svara på dina funderingar om vatten, avlopp, avfall och återvinning.

E-post: kundservice@vakin.se

Telefon: 090-16 19 00

Telefontid vardagar: 08:00–15:00

Postadress: 901 84, Umeå

Besöksadress: Övägen 37, Umeå
Visa på karta

Skriv ut

Felanmälan

Om du upptäcker något fel på det kommunala ledningsnätet, till exempel en vattenläcka, källaröversvämning eller ett avloppsstopp (enskilt eller kommunalt), kan du göra en felanmälan till oss, dygnet runt.

Ring 090-16 19 00, vidarekoppling till beredskap sker utanför kontorstid.

Vid läcka, stopp eller översvämning inne på fastighet eller tomtmark i bostadsrätt eller hyresrätt kontaktar du fastighetsägaren.

Får du akuta avloppsproblem på din egen fastighet ska du alltid först kontakta Vakin för att vi ska kunna konstatera om problemet är i det allmänna ledningsnätet eller i ledningen på din fastighet som du själv ansvarar för. Om du direkt anlitar privata avloppsrensningsfirmor och det visar sig att problemet är på det allmänna ledningsnätet kan vi tyvärr inte ersätta dina utlägg till avloppsrensningsfirman om du inte först kontaktat Vakin.

Typ av felanmälan * (obligatorisk)
Typ av felanmälan






Vad har du för storlek på ditt trasiga kärl?
Vad har du för storlek på ditt trasiga kärl?




På vilket sätt är kärlet trasigt?
På vilket sätt är kärlet trasigt?




Vilka kärl gäller det?
Vilka kärl gäller det?



Typ av fel
Typ av fel