UMEVA
2017-03-08

Ny faktura till kunder i Vindelns kommun

Efter att fakturan först uppdaterats för våra kunder i Umeå kommun är det nu dags att uppdatera fakturan för kunderna i Vindelns kommun.

I samband med att fakturans utseende uppdateras gör Vakin ett flertal förändringar i bakgrunden. De förändringar som Vakin bland annat gör är:

  • Benämningar på fakturan
  • Nytt bankgironummer för abonnemang i Vindelns kommun 5105-2231
  • Uppgraderat fakturasystem
  • Tillgång till mina sidor

 

Detta gör nu att kunder i både Umeå och Vindelns kommuner hanteras i samma IT-system. Detta ger sammantaget en enklare administration. För kunderna är fördelen tillgången till Mina sidorlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. En portal där man kan se sina abonnemang, sophämtningsdag, vattenförbrukning och fakturor.

 

I samband med övergången har vi gjort ett utskick till alla våra kunder i Vindeln om hur de ska läsa fakturan och vad olika delar i fakturan betyder.

 

En viktig punkt att observera är att de som tidigare haft e-faktura eller autogiro måste förnya detta i och med att betalningarna tidigare gick till Vindelns kommun. Nu kommer betalningarna istället göras till Vindelns Vatten och Avfall AB.

 

Första inloggningen till Mina sidor

Ni som bor i Vindelns kommun kommer att få ett nytt kundnummer på fakturan som beräknas komma tisdagen den 14 mars. Det är detta kundnummer som ni ska använda för inloggningen på Mina Sidor.

 

Blankett för autogiro

När du fyller i blanketten för autogiro, eller fyller i den direkt i din internetbank, är det det viktigt att du anger ditt nya kundnummer och inte abonnentnummer

 

Ifylld blankett för autogiro skickas med post till Vakin.

Vakin
901 84 Umeå

 

Kontakt

Har du frågor eller vill ha hjälp är du välkommen att kontakta vår Kundservice.


Vatten och Avfallskompetens i Norr AB | Postadress: 901 84 UMEÅ |

Telefon: 090-16 19 00 | Telefax: 090-12 54 08 | E-post: vakin@vakin.se